Najczęściej zadawane pytania

Pytania i odpowiedzi

Jeśli nie znaleźli Państwo odpowiedzi na swoje pytanie dotyczące produktu SAVIO, prosimy o kontakt z działem wsparcia technicznego:
e-mail: support@savio.net.pl

TVBOX

Jak zainstalować aplikację ze źródła zewnętrznego?

Brak możliwości pobrania aplikacji z Google Play oraz błąd 403 lub 192

Jak dostosować pracę diody w urządzeniu SAVIO TV-G01 GOLD

Kompatybilność aplikacji TVN Player

Aplikacja nie jest kompatybilna z urządzeniem marki SAVIO

Podczas problemu z kompatybilnością oraz działaniem aplikacji na urządzeniu marki Savio należy skontaktować się z twórców instalowanego oprogramowania, gdyż nie mamy wpływu na aktualizacje i zmiany dokonywane w tych programach.

Jak ustawić poprawnie język polski na telewizorach marki LG?

  • w ustawieniach telewizora wyłącz funkcję Simplink

Co oznacza brak zapalonej diody na przednim panelu?

  • podłącz zasilacz do sieci i urządzenia, nastąpi automatyczne włączenie się TVBOXa
  • jeśli pomimo poprawnego podłączenia urządzenia do zasilania, TVBOX nadal nie się nie włącza, zasilacz może być uszkodzony – skontaktuj się z naszym serwisem

Co oznacza czerwona dioda na przednim panelu?

  • sprawdź stan poziomu naładowania baterii w pilocie, mogą być rozładowane – wymień je na nowe
  • wykonaj „hard reset” urządzenia zgodnie z instrukcją zawartą w linku (link)
  • wgraj nowe oprogramowanie do urządzenia zgodnie z instrukcją zawartą w linku  (link)

Niebieska dioda na przednim panelu, a brak sygnału?

  • przewód HDMI może być uszkodzony, sprawdź kabel HDMI – najlepiej na innym urządzeniu
  • podłącz kabel HDMI do innego gniazda w telewizorze
  • wybierz odpowiednie źródło odtwarzania z menu telewizora

Co zrobić w sytuacji, gdy system chodzi wyraźnie wolniej?

  • przy pierwszym uruchomieniu poczekaj ok. 8 min aż TVBOX zainstaluje podczas uruchamiania wszystkie komponenty i aplikacje systemowe
  • zbyt duża ilość aplikacji działających w tle – wyczyść pamięć RAM lub odinstaluj niepotrzebne aplikacje
  • odinstaluj ostatnio zainstalowaną aplikację, może nie być w pełni kompatybilna z systemem
  • za mało miejsca w pamięci wewnętrznej ROM – zwolnij miejsce w pamięci odinstalowując  niepotrzebne aplikacje lub usuwając dane
  • przywróć ustawienia fabryczne (powoduje to usunięcie wszystkich danych użytkownika)

Co zrobić, gdy obsługa aplikacji z pilota jest utrudniona?

  • włącz funkcję myszki w pilocie
  • niektóre aplikacje są przeznaczone do urządzeń mobilnych – do ich obsługi zaleca się użycie klawiatury i/lub myszki lub klawiatury z wbudowanym urządzeniem wskazującym

Co zrobić, gdy aplikacja nie jest zgodna z wersją systemu w TV Boxie?

  • pobierz z Internetu i zainstaluj inną wersję aplikacji
  • pamiętaj, za błędy aplikacji oraz kompatybilność opowiadają jej twórcy

Co zrobić gdy nie możemy się połączyć z siecią bezprzewodową?

  • sprawdź czy WiFi działa prawidłowo na innym urządzeniu,
  • sprawdź czy WiFi w TV Boxie działa na innym routerze
  • sprawdź czy Internet w TV Boxie działa za pomocą kabla LAN

Obsługa telewizora z poziomu pilota TV Box?

  • Pilot TVBox’a PB-01, PB-01 oraz TVBOX-02 nie obsługuje funkcji TV, ani nie jest programowalny
  • Pilot do TVBOX-G01 w wersji Androida 8.0 nie obsługuje funkcji TV, ani nie jest programowalny
  • Pilot do TVBOX-G01 w wersji Androida 9.0 posiada 4 przyciski programowalne, informacje na temat programowania pilota znajdują się w instrukcji obsługi

Obraz na TV jest zbyt duży lub zbyt mały, co zrobić?

Wejdź:
MENU -> DROID SETTINGS -> DISPLAY ->SCREEN POSITION

KLAWIATURA BEZPRZEWODOWA KW-01/02/03

Klawiatura po włączeniu nie reaguje

Naładuj baterię

Niekontrolowany sposób poruszania się kursora?

Sprawdź klawiaturę na innym urządzeniu, touchpad może być zabrudzony.

PILOTY SAVIO - ZAMIENNIKI

Czy pilot będzie współpracował z moim telewizorem?

Dokładamy wszelkich starań, żeby przetestować możliwie największą ilość sprzętów. Niestety nie jesteśmy w stanie sprawdzić wszystkich dostępnych na rynku urządzeń pod kątem kompatybilności z pilotem.

Jeśli pilot wyglądem przypomina pilot oryginalny, powinien działać bez zarzutu.

Pilot nie reaguje?

Sprawdź baterie, mogą być rozładowane. Wymień baterie na nowe.

PILOTY SAVIO - UNIWERSALNE

Co oznacza, jeżeli w instrukcji nie znalazłeś kodu do swojego urządzenia?

  • wypróbuj wyszukiwania automatycznego (pilot wyszuka najbardziej podobny kod w którym może działać w pełni, mogą działać tylko niektóre przyciski lub działanie przycisków może być zamienione)
  • pilot nie współpracuje z danym urządzeniem

Pilot nie reaguje?

Sprawdź baterie, mogą być rozładowane. Wymień baterie na nowe.

KABLE VIDEO/HDMI

Obraz nie jest wyświetlany? Postępuj zgodnie z instrukcją

  • Sprawdź kabel na innym źródle oraz odbiorniku
  • Zmień gniazdo HDMI w odbiorniku

SWITCHE

Odpowiedzi na najczęstsze zapytania dotyczące switchy

  • Minimalnie należy podpiąć 2 źródła (włączone), aby SWITCH działał poprawnie
  • Urządzenia podpięte do SWITCHA muszą być włączone, aby SWITCH działał poprawnie
  • CL-28 ma możliwość zasilania zewnętrznego z portu USB lub zasilacza (5V, 1A wymiary wtyczki: 3,94×1,2 mm)
  • SWITCH posiada zabezpieczenie przed kopiowaniem obrazu (HDCP), sygnał z dekodera lub podobnych urządzeń może nie zostać przesłany

SŁUCHAWKI TWS

Zamiana kanałów lewa/prawa w słuchawkach TWS-07 PRO i TWS-08 PRO

  • Wyłącz Bluetooth w urządzeniach nadawczych.
  • Naciśnij i przytrzymaj przyciski wielofunkcyjne umiejscowione na obydwu słuchawkach przez około 2 sek. w celu ich włączenia.
  • Naciśnij dwukrotnie przycisk wielofunkcyjny na jednej ze słuchawek w celu ich rozłączenia ze sobą. W tym momencie diody umiejscowione na słuchawkach zaczną świecić się naprzemiennie w kolorze niebieskim i czerwonym.
  • Naciśnij dwukrotnie przyciski wielofunkcyjny na lewej słuchawce w celu wskazania jej jako słuchawka główna. Słuchawki powinny sparować się ze sobą automatycznie. Dioda powiadomień na słuchawce lewej zacznie świecić się naprzemiennie w kolorze niebieskim i czerwonym, zaś podświetlenie na prawej słuchawce zgaśnie.
  • Słuchawki są prawidłowo sparowane i gotowe do użycia.

Telefon widzi dwa urządzenia TWS - jak poprawnie połączyć słuchawki?

  • słuchawki nie są sparowane (informacje dotyczące parowania słuchawek ze sobą ujęte są w instrukcji obsługi)
  • sprawdź czy nie ma innych, włączonych słuchawek TWS w pobliżu

Bluetooth 4.*, a przesył dźwięku

  • Bluetooth w wersji 4.* posiada w swojej charakterystyce  opóźnienie  w przesyłaniu dźwięku

Z czego wynika zanik lub przerywanie sygnału?

  • baterie w słuchawkach mogą być rozładowane, naładuj słuchawki
  • antena BT w słuchawce/słuchawkach są zakryte
  • antena BT w telefonie jest zakryta (np. w kieszeni)
  • włączone jest inne urządzenia BT w pobliżu i powoduje zakłócenia
  • telefon jest zbyt daleko od słuchawek
  • telefon jest włożony do etui z metalu lub innego tworzywa, które zakłóca lub blokuje przesyłanie sygnału
  • problemy związane z siecią, muzyka odtwarzana strumieniowo przez Internet
  • telefon obciążony aplikacjami działającymi w tle
  • niepoprawne kodeki muzyczne

Dźwięk tylko w jednej słuchawce? Co to oznacza?

  • słuchawki nie są ze sobą sparowane (informacje dotyczące parowania słuchawek ze sobą ujęte są w instrukcji obsługi)

Czy jedna słuchawka może działać krócej dłużej od drugiej?

  • Tak, w przypadku nierównomiernego naładowania słuchawek. Poczekaj do pełnego naładowania obu słuchawek

Z czym wiąże się nie naładowanie powerbanku?

Słuchawki nie będą się ładować, aby poprawnie się ładowały musisz naładować wcześniej swój powerbank.

Problem with pairing SAVIO ANC-101 and ANC-102 headphones

1) Take the headphones out of the power bank. You will hear the “Power On” message informing you that the headphones are on.

2) Make sure that the headphones are not connected via Bluetooth (for example with your smartphone).

3) Turn off the headphones by pressing the touch-sensitive button located on each headphone. Press the buttons for around 6 seconds. You’ll hear the “Power off” message.

4) Press the touch-sensitive button located on each headphone for around 8 sec.

5) After the correct pairing you will hear the “Connected” message.

TRANSMITER SAMOCHODOWY

Po wpięciu w gniazdo zapalniczki transmiter nie reaguje?

  • sprawdź czy gniazdo zapalniczki jest sprawne (najczęściej bezpiecznik jest do wymiany)

Co może być powodem, że muzyka jest przerywana lub trzeszczy/ nie słychać muzyki lub coś zakłóca jej przesyłanie?

  • ustaw taką samą częstotliwość w radiu i transmiterze (fale muszą być różne od odbieranych z zewnętrznych stacji radiowych)
  • sprawdź stan anteny samochodowej
  • sprawdź stan instalacji elektrycznej (układu ładowania), transmiter jest wrażliwy na zakłócenia zasilania
  • styki urządzeń elektrycznych są zużyte (np. trzeszczy podczas uruchamiania się wycieraczek, wciskaniu pedału hamulca lub sprzęgła)
  • uszkodzony plik na nośniku danych
  • sprawdź połączenie BT z telefonem
  • transmiter włożony do rozgałęźnika gniazda zapalniczki

Którym gniazdem TR-11/W/B nadaje sygnał?

  • transmiter nadaje sygnał wyłącznie z gniazda AUX

SPLITERY

Nie reaguje? Dostosuj się do instrukcji:

  • Sprawdź czy kable HDMI są poprawnie podłączone
  • Podłącz zasilanie do USB
  • SPLITER posiada zabezpieczenie przed kopiowaniem obrazu (HDCP), sygnał z dekodera lub podobnych urządzeń może nie zostać podzielony

ADAPTERY I KABLE DO TELEFONÓW

Przed podłączeniem warto sprawdzić:

  • czy telefon posiada standard zgodny z danym adapterem, np.: MHL, OTG, USB C,
  • czy kabel jest zgodny ze standardem ładowania telefonu

ADAPTERY KOMPUTEROWE

AK-07

Zawsze przed podłączeniem

  • upewnij się, że dysk jest sprawny
  • sprawdź czy dioda na zasilaczu jest włączona

CL-22

Adapter nie współpracuje z systemem Windows 10

CL-24

Problem z siecią?

  • sprawdź adapter na innym komputerze oraz innym kablu Ethernetowym

CL-46, CL-47

Adaptery nie współpracują z systemem Windows 10

ŁADOWARKI SIECIOWE

Ładowarka po podłączeniu do gniazda piszczy?

Odwróć ładowarkę w gniazdku lub zmień na inne gniazdko

  • Przed ładowaniem upewnij się, że gniazdko jest sprawne
  • Wypróbuj inny kabel do ładowania
  • Sprawdź stan gniazda w telefonie, czy nie jest czymś zabrudzone/zatkane, sprawdź czy jest sprawne

Ładowanie telefonu - najczęstsze problemy?

  • Przed ładowaniem upewnij się, że gniazdko (230V) jest sprawne
  • Wypróbuj inny kabel do ładowania
  • Sprawdź stan gniazda w telefonie, czy nie jest czymś zabrudzone/zatkane, sprawdź czy jest sprawne

DRUKARKI 3D

Co oznacza "ERR" na wyświetlaczu?

  • Uszkodzony czujnik temperatury

Dlaczego filament przestał się wysuwać?

  • Zablokowana dysza – ostrożnie wyciągnij dyszę i przepychaj zastygnięty filament przez nią

Dlaczego filament nie wchodzi do drukarki?

  • Uszkodzony podajnik

Po podłączeniu do zasilacza drukarka nie uruchamia się?

  • Uszkodzony zasilacz