Najczęściej zadawane pytania
Pytania i odpowiedzi
Jeśli nie znaleźli Państwo odpowiedzi na swoje pytanie dotyczące produktu SAVIO, prosimy o kontakt z działem wsparcia technicznego:
e-mail: support@savio.net.pl
TVBOX
Jak ustawić poprawnie język polski na telewizorach marki LG?
- w ustawieniach telewizora wyłącz funkcję Simplink
Co oznacza brak zapalonej diody na przednim panelu?
- podłącz zasilacz do sieci i urządzenia, nastąpi automatyczne włączenie się TVBOXa
- jeśli pomimo poprawnego podłączenia urządzenia do zasilania, TVBOX nadal nie się nie włącza, zasilacz może być uszkodzony – skontaktuj się z naszym serwisem
Co oznacza czerwona dioda na przednim panelu?
Niebieska dioda na przednim panelu, a brak sygnału?
- przewód HDMI może być uszkodzony, sprawdź kabel HDMI – najlepiej na innym urządzeniu
- podłącz kabel HDMI do innego gniazda w telewizorze
- wybierz odpowiednie źródło odtwarzania z menu telewizora
Co zrobić w sytuacji, gdy system chodzi wyraźnie wolniej?
- przy pierwszym uruchomieniu poczekaj ok. 8 min aż TVBOX zainstaluje podczas uruchamiania wszystkie komponenty i aplikacje systemowe
- zbyt duża ilość aplikacji działających w tle – wyczyść pamięć RAM lub odinstaluj niepotrzebne aplikacje
- odinstaluj ostatnio zainstalowaną aplikację, może nie być w pełni kompatybilna z systemem
- za mało miejsca w pamięci wewnętrznej ROM – zwolnij miejsce w pamięci odinstalowując niepotrzebne aplikacje lub usuwając dane
- przywróć ustawienia fabryczne (powoduje to usunięcie wszystkich danych użytkownika)
Co zrobić, gdy obsługa aplikacji z pilota jest utrudniona?
- włącz funkcję myszki w pilocie
- niektóre aplikacje są przeznaczone do urządzeń mobilnych – do ich obsługi zaleca się użycie klawiatury i/lub myszki lub klawiatury z wbudowanym urządzeniem wskazującym
Co zrobić, gdy aplikacja nie jest zgodna z wersją systemu w TV Boxie?
- pobierz z Internetu i zainstaluj inną wersję aplikacji
- pamiętaj, za błędy aplikacji oraz kompatybilność opowiadają jej twórcy
Co zrobić gdy nie możemy się połączyć z siecią bezprzewodową?
- sprawdź czy WiFi działa prawidłowo na innym urządzeniu,
- sprawdź czy WiFi w TV Boxie działa na innym routerze
- sprawdź czy Internet w TV Boxie działa za pomocą kabla LAN
Obsługa telewizora z poziomu pilota TV Box?
- Pilot TVBox’a PB-01, PB-01 oraz TVBOX-02 nie obsługuje funkcji TV, ani nie jest programowalny
- Pilot do TVBOX-G01 w wersji Androida 8.0 nie obsługuje funkcji TV, ani nie jest programowalny
- Pilot do TVBOX-G01 w wersji Androida 9.0 posiada 4 przyciski programowalne, informacje na temat programowania pilota znajdują się w instrukcji obsługi
Obraz na TV jest zbyt duży lub zbyt mały, co zrobić?
Wejdź:
MENU -> DROID SETTINGS -> DISPLAY ->SCREEN POSITION
KLAWIATURA BEZPRZEWODOWA KW-01/02/03
Klawiatura po włączeniu nie reaguje
Naładuj baterię
Niekontrolowany sposób poruszania się kursora?
Sprawdź klawiaturę na innym urządzeniu, touchpad może być zabrudzony.
PILOTY SAVIO - ZAMIENNIKI
Czy pilot będzie współpracował z moim telewizorem?
Dokładamy wszelkich starań, żeby przetestować możliwie największą ilość sprzętów. Niestety nie jesteśmy w stanie sprawdzić wszystkich dostępnych na rynku urządzeń pod kątem kompatybilności z pilotem.
Jeśli pilot wyglądem przypomina pilot oryginalny, powinien działać bez zarzutu.
Pilot nie reaguje?
Sprawdź baterie, mogą być rozładowane. Wymień baterie na nowe.
PILOTY SAVIO - UNIWERSALNE
Co oznacza, jeżeli w instrukcji nie znalazłeś kodu do swojego urządzenia?
- wypróbuj wyszukiwania automatycznego (pilot wyszuka najbardziej podobny kod w którym może działać w pełni, mogą działać tylko niektóre przyciski lub działanie przycisków może być zamienione)
- pilot nie współpracuje z danym urządzeniem
Pilot nie reaguje?
Sprawdź baterie, mogą być rozładowane. Wymień baterie na nowe.
KABLE VIDEO/HDMI
Obraz nie jest wyświetlany? Postępuj zgodnie z instrukcją
- Sprawdź kabel na innym źródle oraz odbiorniku
- Zmień gniazdo HDMI w odbiorniku
SWITCHE
Odpowiedzi na najczęstsze zapytania dotyczące switchy
- Minimalnie należy podpiąć 2 źródła (włączone), aby SWITCH działał poprawnie
- Urządzenia podpięte do SWITCHA muszą być włączone, aby SWITCH działał poprawnie
- CL-28 ma możliwość zasilania zewnętrznego z portu USB lub zasilacza (5V, 1A wymiary wtyczki: 3,94×1,2 mm)
- SWITCH posiada zabezpieczenie przed kopiowaniem obrazu (HDCP), sygnał z dekodera lub podobnych urządzeń może nie zostać przesłany
SŁUCHAWKI TWS
Zamiana kanałów lewa/prawa w słuchawkach TWS-07 PRO i TWS-08 PRO
- Wyłącz Bluetooth w urządzeniach nadawczych.
- Naciśnij i przytrzymaj przyciski wielofunkcyjne umiejscowione na obydwu słuchawkach przez około 2 sek. w celu ich włączenia.
- Naciśnij dwukrotnie przycisk wielofunkcyjny na jednej ze słuchawek w celu ich rozłączenia ze sobą. W tym momencie diody umiejscowione na słuchawkach zaczną świecić się naprzemiennie w kolorze niebieskim i czerwonym.
- Naciśnij dwukrotnie przyciski wielofunkcyjny na lewej słuchawce w celu wskazania jej jako słuchawka główna. Słuchawki powinny sparować się ze sobą automatycznie. Dioda powiadomień na słuchawce lewej zacznie świecić się naprzemiennie w kolorze niebieskim i czerwonym, zaś podświetlenie na prawej słuchawce zgaśnie.
- Słuchawki są prawidłowo sparowane i gotowe do użycia.
Telefon widzi dwa urządzenia TWS - jak poprawnie połączyć słuchawki?
- słuchawki nie są sparowane (informacje dotyczące parowania słuchawek ze sobą ujęte są w instrukcji obsługi)
- sprawdź czy nie ma innych, włączonych słuchawek TWS w pobliżu
Bluetooth 4.*, a przesył dźwięku
- Bluetooth w wersji 4.* posiada w swojej charakterystyce opóźnienie w przesyłaniu dźwięku
Z czego wynika zanik lub przerywanie sygnału?
- baterie w słuchawkach mogą być rozładowane, naładuj słuchawki
- antena BT w słuchawce/słuchawkach są zakryte
- antena BT w telefonie jest zakryta (np. w kieszeni)
- włączone jest inne urządzenia BT w pobliżu i powoduje zakłócenia
- telefon jest zbyt daleko od słuchawek
- telefon jest włożony do etui z metalu lub innego tworzywa, które zakłóca lub blokuje przesyłanie sygnału
- problemy związane z siecią, muzyka odtwarzana strumieniowo przez Internet
- telefon obciążony aplikacjami działającymi w tle
- niepoprawne kodeki muzyczne
Dźwięk tylko w jednej słuchawce? Co to oznacza?
- słuchawki nie są ze sobą sparowane (informacje dotyczące parowania słuchawek ze sobą ujęte są w instrukcji obsługi)
Czy jedna słuchawka może działać krócej dłużej od drugiej?
- Tak, w przypadku nierównomiernego naładowania słuchawek. Poczekaj do pełnego naładowania obu słuchawek
Z czym wiąże się nie naładowanie powerbanku?
Słuchawki nie będą się ładować, aby poprawnie się ładowały musisz naładować wcześniej swój powerbank.
TRANSMITER SAMOCHODOWY
Po wpięciu w gniazdo zapalniczki transmiter nie reaguje?
- sprawdź czy gniazdo zapalniczki jest sprawne (najczęściej bezpiecznik jest do wymiany)
Co może być powodem, że muzyka jest przerywana lub trzeszczy/ nie słychać muzyki lub coś zakłóca jej przesyłanie?
- ustaw taką samą częstotliwość w radiu i transmiterze (fale muszą być różne od odbieranych z zewnętrznych stacji radiowych)
- sprawdź stan anteny samochodowej
- sprawdź stan instalacji elektrycznej (układu ładowania), transmiter jest wrażliwy na zakłócenia zasilania
- styki urządzeń elektrycznych są zużyte (np. trzeszczy podczas uruchamiania się wycieraczek, wciskaniu pedału hamulca lub sprzęgła)
- uszkodzony plik na nośniku danych
- sprawdź połączenie BT z telefonem
- transmiter włożony do rozgałęźnika gniazda zapalniczki
Którym gniazdem TR-11/W/B nadaje sygnał?
- transmiter nadaje sygnał wyłącznie z gniazda AUX
SPLITERY
Nie reaguje? Dostosuj się do instrukcji:
- Sprawdź czy kable HDMI są poprawnie podłączone
- Podłącz zasilanie do USB
- SPLITER posiada zabezpieczenie przed kopiowaniem obrazu (HDCP), sygnał z dekodera lub podobnych urządzeń może nie zostać podzielony
ADAPTERY I KABLE DO TELEFONÓW
Przed podłączeniem warto sprawdzić:
- czy telefon posiada standard zgodny z danym adapterem, np.: MHL, OTG, USB C,
- czy kabel jest zgodny ze standardem ładowania telefonu
ADAPTERY KOMPUTEROWE
AK-07
Zawsze przed podłączeniem
- upewnij się, że dysk jest sprawny
- sprawdź czy dioda na zasilaczu jest włączona
CL-22
Adapter nie współpracuje z systemem Windows 10
CL-24
Problem z siecią?
- sprawdź adapter na innym komputerze oraz innym kablu Ethernetowym
CL-46, CL-47
Adaptery nie współpracują z systemem Windows 10
ŁADOWARKI SIECIOWE
Ładowarka po podłączeniu do gniazda piszczy?
Odwróć ładowarkę w gniazdku lub zmień na inne gniazdko
- Przed ładowaniem upewnij się, że gniazdko jest sprawne
- Wypróbuj inny kabel do ładowania
- Sprawdź stan gniazda w telefonie, czy nie jest czymś zabrudzone/zatkane, sprawdź czy jest sprawne
Ładowanie telefonu - najczęstsze problemy?
- Przed ładowaniem upewnij się, że gniazdko (230V) jest sprawne
- Wypróbuj inny kabel do ładowania
- Sprawdź stan gniazda w telefonie, czy nie jest czymś zabrudzone/zatkane, sprawdź czy jest sprawne
DRUKARKI 3D
Co oznacza "ERR" na wyświetlaczu?
- Uszkodzony czujnik temperatury
Dlaczego filament przestał się wysuwać?
- Zablokowana dysza – ostrożnie wyciągnij dyszę i przepychaj zastygnięty filament przez nią
Dlaczego filament nie wchodzi do drukarki?
- Uszkodzony podajnik
Po podłączeniu do zasilacza drukarka nie uruchamia się?
- Uszkodzony zasilacz