Najczęściej zadawane pytania

Pytania i odpowiedzi

Jeśli nie znaleźli Państwo odpowiedzi na swoje pytanie dotyczące produktu SAVIO, prosimy o kontakt z działem wsparcia technicznego:
e-mail: support@savio.net.pl

TVBOX

Jak ustawić poprawnie język polski na telewizorach marki LG?

  • w ustawieniach telewizora wyłącz funkcję Simplink

Co oznacza brak zapalonej diody na przednim panelu?

  • podłącz zasilacz do sieci i urządzenia, nastąpi automatyczne włączenie się TVBOXa
  • jeśli pomimo poprawnego podłączenia urządzenia do zasilania, TVBOX nadal nie się nie włącza, zasilacz może być uszkodzony – skontaktuj się z naszym serwisem

Co oznacza czerwona dioda na przednim panelu?

  • sprawdź stan poziomu naładowania baterii w pilocie, mogą być rozładowane – wymień je na nowe
  • wykonaj „hard reset” urządzenia zgodnie z instrukcją zawartą w linku (link)
  • wgraj nowe oprogramowanie do urządzenia zgodnie z instrukcją zawartą w linku  (link)

Niebieska dioda na przednim panelu, a brak sygnału?

  • przewód HDMI może być uszkodzony, sprawdź kabel HDMI – najlepiej na innym urządzeniu
  • podłącz kabel HDMI do innego gniazda w telewizorze
  • wybierz odpowiednie źródło odtwarzania z menu telewizora

Co zrobić w sytuacji, gdy system chodzi wyraźnie wolniej?

  • przy pierwszym uruchomieniu poczekaj ok. 8 min aż TVBOX zainstaluje podczas uruchamiania wszystkie komponenty i aplikacje systemowe
  • zbyt duża ilość aplikacji działających w tle – wyczyść pamięć RAM lub odinstaluj niepotrzebne aplikacje
  • odinstaluj ostatnio zainstalowaną aplikację, może nie być w pełni kompatybilna z systemem
  • za mało miejsca w pamięci wewnętrznej ROM – zwolnij miejsce w pamięci odinstalowując  niepotrzebne aplikacje lub usuwając dane
  • przywróć ustawienia fabryczne (powoduje to usunięcie wszystkich danych użytkownika)

Co zrobić, gdy obsługa aplikacji z pilota jest utrudniona?

  • włącz funkcję myszki w pilocie
  • niektóre aplikacje są przeznaczone do urządzeń mobilnych – do ich obsługi zaleca się użycie klawiatury i/lub myszki lub klawiatury z wbudowanym urządzeniem wskazującym

Co zrobić, gdy aplikacja nie jest zgodna z wersją systemu w TV Boxie?

  • pobierz z Internetu i zainstaluj inną wersję aplikacji
  • pamiętaj, za błędy aplikacji oraz kompatybilność opowiadają jej twórcy

Co zrobić gdy nie możemy się połączyć z siecią bezprzewodową?

  • sprawdź czy WiFi działa prawidłowo na innym urządzeniu,
  • sprawdź czy WiFi w TV Boxie działa na innym routerze
  • sprawdź czy Internet w TV Boxie działa za pomocą kabla LAN

Obsługa telewizora z poziomu pilota TV Box?

  • Pilot TVBox’a PB-01, PB-01 oraz TVBOX-02 nie obsługuje funkcji TV, ani nie jest programowalny
  • Pilot do TVBOX-G01 w wersji Androida 8.0 nie obsługuje funkcji TV, ani nie jest programowalny
  • Pilot do TVBOX-G01 w wersji Androida 9.0 posiada 4 przyciski programowalne, informacje na temat programowania pilota znajdują się w instrukcji obsługi

Obraz na TV jest zbyt duży lub zbyt mały, co zrobić?

Wejdź:
MENU -> DROID SETTINGS -> DISPLAY ->SCREEN POSITION

KLAWIATURA BEZPRZEWODOWA KW-01/02/03

Klawiatura po włączeniu nie reaguje

Naładuj baterię

Niekontrolowany sposób poruszania się kursora?

Sprawdź klawiaturę na innym urządzeniu, touchpad może być zabrudzony.

PILOTY SAVIO - ZAMIENNIKI

Czy pilot będzie współpracował z moim telewizorem?

Dokładamy wszelkich starań, żeby przetestować możliwie największą ilość sprzętów. Niestety nie jesteśmy w stanie sprawdzić wszystkich dostępnych na rynku urządzeń pod kątem kompatybilności z pilotem.

Jeśli pilot wyglądem przypomina pilot oryginalny, powinien działać bez zarzutu.

Pilot nie reaguje?

Sprawdź baterie, mogą być rozładowane. Wymień baterie na nowe.

PILOTY SAVIO - UNIWERSALNE

Co oznacza, jeżeli w instrukcji nie znalazłeś kodu do swojego urządzenia?

  • wypróbuj wyszukiwania automatycznego (pilot wyszuka najbardziej podobny kod w którym może działać w pełni, mogą działać tylko niektóre przyciski lub działanie przycisków może być zamienione)
  • pilot nie współpracuje z danym urządzeniem

Pilot nie reaguje?

Sprawdź baterie, mogą być rozładowane. Wymień baterie na nowe.

KABLE VIDEO/HDMI

Obraz nie jest wyświetlany? Postępuj zgodnie z instrukcją

  • Sprawdź kabel na innym źródle oraz odbiorniku
  • Zmień gniazdo HDMI w odbiorniku

SWITCHE

Odpowiedzi na najczęstsze zapytania dotyczące switchy

  • Minimalnie należy podpiąć 2 źródła (włączone), aby SWITCH działał poprawnie
  • Urządzenia podpięte do SWITCHA muszą być włączone, aby SWITCH działał poprawnie
  • CL-28 ma możliwość zasilania zewnętrznego z portu USB lub zasilacza (5V, 1A wymiary wtyczki: 3,94×1,2 mm)
  • SWITCH posiada zabezpieczenie przed kopiowaniem obrazu (HDCP), sygnał z dekodera lub podobnych urządzeń może nie zostać przesłany

SŁUCHAWKI TWS

Telefon widzi dwa urządzenia TWS - jak poprawnie połączyć słuchawki?

  • słuchawki nie są sparowane (informacje dotyczące parowania słuchawek ze sobą ujęte są w instrukcji obsługi)
  • sprawdź czy nie ma innych, włączonych słuchawek TWS w pobliżu

Bluetooth 4.*, a przesył dźwięku

  • Bluetooth w wersji 4.* posiada w swojej charakterystyce  opóźnienie  w przesyłaniu dźwięku

Z czego wynika zanik lub przerywanie sygnału?

  • baterie w słuchawkach mogą być rozładowane, naładuj słuchawki
  • antena BT w słuchawce/słuchawkach są zakryte
  • antena BT w telefonie jest zakryta (np. w kieszeni)
  • włączone jest inne urządzenia BT w pobliżu i powoduje zakłócenia
  • telefon jest zbyt daleko od słuchawek
  • telefon jest włożony do etui z metalu lub innego tworzywa, które zakłóca lub blokuje przesyłanie sygnału
  • problemy związane z siecią, muzyka odtwarzana strumieniowo przez Internet
  • telefon obciążony aplikacjami działającymi w tle
  • niepoprawne kodeki muzyczne

Dźwięk tylko w jednej słuchawce? Co to oznacza?

  • słuchawki nie są ze sobą sparowane (informacje dotyczące parowania słuchawek ze sobą ujęte są w instrukcji obsługi)

Czy jedna słuchawka może działać krócej dłużej od drugiej?

  • Tak, w przypadku nierównomiernego naładowania słuchawek. Poczekaj do pełnego naładowania obu słuchawek

Z czym wiąże się nie naładowanie powerbanku?

Słuchawki nie będą się ładować, aby poprawnie się ładowały musisz naładować wcześniej swój powerbank.

TRANSMITER SAMOCHODOWY

Po wpięciu w gniazdo zapalniczki transmiter nie reaguje?

  • sprawdź czy gniazdo zapalniczki jest sprawne (najczęściej bezpiecznik jest do wymiany)

Co może być powodem, że muzyka jest przerywana lub trzeszczy/ nie słychać muzyki lub coś zakłóca jej przesyłanie?

  • ustaw taką samą częstotliwość w radiu i transmiterze (fale muszą być różne od odbieranych z zewnętrznych stacji radiowych)
  • sprawdź stan anteny samochodowej
  • sprawdź stan instalacji elektrycznej (układu ładowania), transmiter jest wrażliwy na zakłócenia zasilania
  • styki urządzeń elektrycznych są zużyte (np. trzeszczy podczas uruchamiania się wycieraczek, wciskaniu pedału hamulca lub sprzęgła)
  • uszkodzony plik na nośniku danych
  • sprawdź połączenie BT z telefonem
  • transmiter włożony do rozgałęźnika gniazda zapalniczki

Którym gniazdem TR-11/W/B nadaje sygnał?

  • transmiter nadaje sygnał wyłącznie z gniazda AUX

SPLITERY

Nie reaguje? Dostosuj się do instrukcji:

  • Sprawdź czy kable HDMI są poprawnie podłączone
  • Podłącz zasilanie do USB
  • SPLITER posiada zabezpieczenie przed kopiowaniem obrazu (HDCP), sygnał z dekodera lub podobnych urządzeń może nie zostać podzielony

ADAPTERY I KABLE DO TELEFONÓW

Przed podłączeniem warto sprawdzić:

  • czy telefon posiada standard zgodny z danym adapterem, np.: MHL, OTG, USB C,
  • czy kabel jest zgodny ze standardem ładowania telefonu

ADAPTERY KOMPUTEROWE

AK-07

Zawsze przed podłączeniem

  • upewnij się, że dysk jest sprawny
  • sprawdź czy dioda na zasilaczu jest włączona

CL-22

Adapter nie współpracuje z systemem Windows 10

CL-24

Problem z siecią?

  • sprawdź adapter na innym komputerze oraz innym kablu Ethernetowym

CL-46, CL-47

Adaptery nie współpracują z systemem Windows 10

ŁADOWARKI SIECIOWE

Ładowarka po podłączeniu do gniazda piszczy?

Odwróć ładowarkę w gniazdku lub zmień na inne gniazdko

  • Przed ładowaniem upewnij się, że gniazdko jest sprawne
  • Wypróbuj inny kabel do ładowania
  • Sprawdź stan gniazda w telefonie, czy nie jest czymś zabrudzone/zatkane, sprawdź czy jest sprawne

Ładowanie telefonu - najczęstsze problemy?

  • Przed ładowaniem upewnij się, że gniazdko (230V) jest sprawne
  • Wypróbuj inny kabel do ładowania
  • Sprawdź stan gniazda w telefonie, czy nie jest czymś zabrudzone/zatkane, sprawdź czy jest sprawne

DRUKARKI 3D

Co oznacza "ERR" na wyświetlaczu?

  • Uszkodzony czujnik temperatury

Dlaczego filament przestał się wysuwać?

  • Zablokowana dysza – ostrożnie wyciągnij dyszę i przepychaj zastygnięty filament przez nią

Dlaczego filament nie wchodzi do drukarki?

  • Uszkodzony podajnik

Po podłączeniu do zasilacza drukarka nie uruchamia się?

  • Uszkodzony zasilacz